Digital strategi – 2 halvdagar

 

I den här utbildningen får du lära dig att skapa en digital kommunikationsstrategi. Utbildningen passar för dig som själv sköter marknadsföringen i ett mindre företag.

 

De verktyg som du får i utbildningen kommer du att ha nytta av i många år framöver. Algoritmer och vilka sociala medier som gäller just nu ändras snabbt. Med en tydlig strategi i botten kommer du att vara beredd och kan snabbt anpassa dig efter nya trender.

 

Varje pass inleds med en masterclass. Elin Stenman ger exempel från verkligheten, alltid med förankring i kommunikationsteori. Du får direkt använda dina nya kunskaper. I små grupper gör vi konkreta uppgifter för att du ska få öva och tänka kring hur du kan använda strategier och verktyg i ditt eget företag.    

 

Vi träffas två förmiddagar i en lokal i centrala Eskilstuna.

 

Max 15 deltagare. 

Ur innehållet: 

  • Hitta ditt varför
  • Vem ska du prata med? Och hur hittar du dem?
  • Tonalitet
  • Välja kanaler
  • Omvärldsbevakning
  • Mål och KPI
  • Kundservice och krishantering 

 

Digital strategi – 2 halvdagar 

Tid: 8.15 – 12.15 28 april och 5 maj 2020 Vårens kurs är inställd pga Corona-utbrottet. 
Plats: Centrala Eskilstuna, lokal meddelas senare
Pris: 3495 SEK exkl. moms.

Elin Stenman

Elin Stenman

Kursledare

Elin Stenman är DIHR med en kandidatexamen i Reklam & PR. Hon har drivit startup-bolag i IT-branschen och varit marknadschef på destinationsbolag, med ansvar för stadens platsvarumärke.

Stenman kommunikation hjälper företag och organisationer att sätta relevanta mål och nå dem genom kommunikation och marknadsföring.

Lite extra hårt bankar hjärtat för små och ägarledda företag. Alla företagare jobbar med marknadsföring, men gör du det effektivt?

Anmälan

Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas. 

PERSONUPPGIFTER

KÖPVILLKOR