fbpx

Igår skrev jag kalendern full. Idag vaknade jag och sjukanmälde tre barn så vi får väl se hur det går med allt det där som står på att-göra-listan.

Det som jag skulle behöva få gjort den här veckan är i alla fall contentskapande i olika former, både för mig själv och för kunder. Jag satt några timmar i helgen och jobbade på en egen idé. Ofta får jag väldigt mycket gjort på helgen. Då, när jag egentligen inte ska jobba, har jag inga krav på mig utan kan vara kreativ och köra på.

Apropå på helgens idé, som rör digitala strategier, så lyssnar jag just nu igenom Frida Boisens bok Digital succé på Storytel. Alla som har sett Frida på scen eller i en intervju vet att hon alltid har mycket energi och pratar snabbt. Därför är det lite ironiskt att just hennes bok har jag på hastighet 1,25 när jag lyssnar. Någon måste verkligen ha sagt åt henne att hålla igen och inte läsa så fort som hon brukar prata 🙂 Men, ökar man hastigheten så blir det ungefär hennes normala tempo.

Bokomslag Digital succé av Frida Boisen
Frida Boisens Digital succé finns billigt som pocket. Vissa böcker gillar jag att köpa även om jag har lyssnat på dem som ljudbok, för att det går snabbare att bläddra och kolla tillbaka på favoritavsnitt i text än att försöka hitta rätt i en ljudbok.

Även om boken har några år på nacken och det går fort i den digitala världen så kan jag ändå rekommendera den. Grunderna för hur man kommunicerar och når ut, eller för den delen hur man krishanterar, står sig även om plattformar och algoritmer ändras.

Om man inte har tid att lyssna/läsa en hel bok så har Frida intervjuats i Business hacks-podden, och jag har skrivit artiklarna Skapa din sociala medier-strategi med Frida Boisens 5-stegsmodell och Så kommer du igång med LinkedIn – Frida Boisens expertråd.