Så blir du framgångsrik i eget företag
Att göra succé med det egna företaget sker inte över en natt! Resan är inte sällan längre och vingligare än du föreställt dig. Du måste våga tro på dig själv och jobba vidare även när det är tufft. Är du fortfarande i uppstartsfasen? De här tipsen kan hjälpa dig att hålla fokus, när det känns som att det är långt kvar till succén:
Så skapar du ett webinar
Alla håller webinar nuförtiden. Är du också sugen på att göra det? Bra! Kör, det är ett utmärkt sätt att möta sina potentiella kunder och låta dem lära känna dig. Men hur gör man ett webinar? Jag lovar att det inte behöver vara svårt, men det är såklart en tröskel du behöver kliva över första gången du ska göra det. I den här artikeln får du steg för steg instruktioner för hur du kan lägga upp jobbet med att skapa och bjuda in till webinar.
5 sanningar om rädsla
Susan Jeffers, författare till Feel the fear and do it anyway, har identifierat 5 Sanningar om rädsla. De kan hjälpa dig att ändra ditt förhållande till rädsla, från hjälplös till kraftfull. Du behöver inte sluta vara rädd, men du kan lära dig att bära rädsla på ett sätt som får dig att växa istället för att krympa.
Använda känslor i marknadsföring
Nästan alla stora marknadsföringskampanjer syftar till att väcka känslor. Det är lättare att fånga publiken med känslor än med logiska argument.
Performance marketing eller bygga varumärke?
Det som Airbnb har valt att göra, istället för att satsa på performance marketing, är att utbilda. Genom PR – att i andras kanaler berätta om sina tjänster, hur de fungerar och vilka fördelar de ger - lockar de till sig både nya värdar, som hyr ut sina boenden, och personer som hyr dem.
Det verkar vara en trend att fler stora aktörer har skiftat över sin budget mot att just jobba med att stärka sina varumärken.
Vad gör en business coach egentligen?
Eftersom jag vet att det kan vara lite svårt att greppa vad en business coach gör, så tänkte jag här berätta om hur coaching kan gå till och vilka resultat man kan nå. De samtal som jag har med mina klienter är konfidentiella. Därför väljer jag att istället skriva om när jag själv anlitade en business coach.
Hur mycket ska man annonsera för?
Vad du säljer är relevant för att veta hur mycket dina annonser kommer att kosta. På Google och sociala medier köper man annonsutrymme på auktion. Vissa sökord är dels populärare än andra och dels dyrare för att de är värda mer för köparen.
Målgrupper vid lokal annonsering
Hur ska man egentligen tänka när man väljer målgrupp för sin annonsering? Ska jag försöka nå så många som möjligt, eller snäva in och nå de som verkligen är mina potentiella köpare? Framförallt ska du testa olika möjligheter!
Då ska du inte erbjuda lockvaror eller gratis tjänster
Så för att sammanfatta, när ska du inte erbjuda lockvaror?Svar: När du skänker bort mer än vad du får tillbaka.